tisdag 11 september 2007

Normal?

Sitter naken på huk på golvet i vardagsrummet. "Vaknar till" av att grannen dunkar i väggen. Inser att jag spelar Rammstein på högsta volym... Ser att jag ristat med en gaffel i parketten.."KUK" står det med stora repor i golvet.. Jag reser mig.. går ut i köket och äter kaviar direkt ur tuben.

Nä.. nu hittar jag på lite... =)
Har aldrig varit så deppig eller upplevt någon typ av psykos så ibland undrar jag om det är normalt att må så oförskämt bra som jag gör..

Visst kan jag tycka det är lite jobbigt ibland... när det är stressigt på jobbet, bilen blir påkörd, nummerskylten stulen och man skickat nåt fylle sms som man har ångest för i flera veckor. Men överlag så mår jag oförskämt bra !!
Jag har inte gjort någon på smällen (som jag känner till), jag har inte fått sparken och jag har inte ristat kuk i parkettgolvet.

Är det normalt att må så bra? (o jag är inte ens full)

Så här mår jag.. länk till en passande låt.

(Det här blev ett märkligt inlägg.. det kan ju inte vara normalt)

3 kommentarer:

Anonym sa...

nä, det är nog inte normalt...

Storm sa...

Att vara oförskämt glad eller må oförskämt bra är en restprodukt från den Lutherska eran. Man ska ju arbeta i sitt anletes svett, inte må bra och skratta åt molnen.

Naturligtvis är det helt ok att ha ett bra liv, en bra dag eller en timme av lycka.
På kontoret hörde jag en historia om en lokal familj som väntade med att äta färskt bröd tills det blev gammalt och torrt, för man skulle minsann inte ha det för bra här i livet.
Njut av varje dag är mitt tips.

Urax sa...

Lucy: Att vara glad eller ha ångest över fylle sms? =)

Storm: Visa ord från en vis man.