söndag 9 september 2007

Pest

Vaknar till ljudet av hästhovar som klapprar mot asfalten utanför. Trodde jag vaknat upp på medeltiden. Har huvudvärk. Funderar på om det är första symtomet på böldpest, jag kanske börjar blöda ur ögononen snart.

Sen tittat jag in i vardagsrummet. Havet av ölburkar på soffbordet har inte försvunnit under min lilla tidsresa.
Det är "dagen efter" och året är 2007.

Ovärderlig fakta om böldpest:
"Efter en inkubationstid på vanligen 3-4 dagar debuterar böldpest med hög feber, frossa, huvudvärk, kräkningar och ibland diarre. Ångest och agitation är också vanliga. "

"Obehandlad har böldpest en dödlighet på 30 till 90 procent."
(Källa: Wikipedia.se)



Konstaterar nu att jag kanske faktiskt har böldpest.. oroväckande många symptom som passar in.

Inga kommentarer: