torsdag 10 januari 2008

Är detta mina vänner?

Här får ni lite urklipp från min facebook . Jag kan inte låta bli att förundras och ibland undra vad det är för fel på folk.

  • "click forward....to see what happens!"
  • "... if u dont send this u will never fall in love again"
  • "Sänd detta brev till alla Du bryr Dig om, inklusive de som Du bryr Dig om men inte känner så väl och inklusive den person som sände det till Dig."
  • "You must pass this rose to at least five friends within an hour of receiving it. After you do, make a wish and your fondest romantic wish will come true!"
  • "just press fast forward and it will dissapeard in less than 30sec"
  • "Tomorrow at 9:12 AM somebody will address you and tell you something you have been waiting to hear. Please do not break this chain. Send it to at least 7 of your friends."
  • "The Make A Wish Foundation has agreed to donate 7 cents for every time This message is sent on"
  • "If four balloons are returned to you, something you have been waiting for a long time will happen!!!! Believe me...... It really happens! Send a lot of little balloons to your friends!!! "
  • "En hacker vid namn bm_toon7@ hotmail.com jävlas med folk i facebook. Acceptera INTE att bli vän om du får en sån förfrågan från den adressen. Varna vidare. Om en vän i din lista addar honom kan du också drabbas"
Allvarligt!! Tror nån att namnet på en livs kärlek kommer upp på skärmen om man trycker "forward" eller att man kan få virus om man lägger till en vän eller ännu värre om en vän lägger till en vän? Tror folk nån betalar för att man skickar vidare ett meddelande? Det verkar uppenbarligen som folk tror på sånt här vilket är oroväckande. Säger som jag brukar, Kan vi bygga ett samhälle på folk som går på detta?

Men det som skrämmer mig mest av allt: Är MINA vänner på facebook idioter?!

Avslutar denna megapost med ett av mina favortitcitat.

Inga kommentarer: