fredag 25 april 2008

Jahadu..vad säger du?

Besiktade bilen i torsdags. Lite som att gå till tandläkaren.

Jag misstänkte innan jag åkte dit att jag skulle få underkänt på min vindruta. Det är så att jag har en spricka som sträcker sig i underkant på rutan men nu helt plötsligt bestömt sig för att gå vidare uppåt - mitt i synfältet. Och som ni vet så får man inte ha fel på rutan i synfältet. Antar att det har något med att göra att man inte ser tillräckligt bra och därför kan köra på någon.

Hur löser vi då detta? Jo.. jag höjer upp sätet till max och hoppas på att den är en lång besiktningsman.

När vi åker den obligatoriska rundan runt bilprovningen så säger jag..
- Jaha du.. vad säger du om sprickan?
- Jag tänkte precis på det.... äh.. jag skriver inget

Min plan fungerade alltså utmärkt och nu har jag nog råd att åka på semester med syrran iaf. =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fan vad fult gjort av dej!