onsdag 28 november 2007

Fan.. Anita!!

Anita..vad håller du på med?

Här har man haft en 14 timmars dag på jobbet efter en tur till Helsingborg. Tänker koppla av med ett skönt bad och en kall öl. Vad händer då Anita? jo när man ligger där bland bubblorna och har det som lugnast med sin pilsner och skön musik på stereon. Jo då ringer det som fan på dörren! "Äh..fan heller att jag öppnar" tänker jag såklart. Tror du dåren slutar ringa på eller? Nä.. han slutar inte så jag tvingas upp för att öppna.


Då står det en pajas där med en genomskinlig påse med 1 halvliters starköl i och ber om ursäkt att han ringt på i fel trappuppgång.. "Oj..jag har fan blivit lurad på adressen. Skulle till 38." "Har du testat A eller C uppgångarna" frågar jag. "Oh fan.. finns det fler?"

Snälla Anita.. gör inte om detta. Sköter du dig inte så byter jag dörrvakt.

(och allvarligt talat.. kan vi bygga ett samhälle på folk som bara ringer på hos folk?!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://sunstroke.blogg.se/251106135936_hall_ja.html

Urax sa...

Skönt att inte vara ensam =)