lördag 17 november 2007

fylleblogg före 18:00

Har lovat att inte fylleblogga mer men innan jag glömmer bort så måste jag dela med mig av dagens händelser.

Har precis kommit hem från hockey, Hv71 mot Mora där Hv såklart vann. Min kompis M som i vanliga fall inte FÅR gå ut hade idag iaf. fått tillstånd till en hockeymatch. Tanken var att grabbarna fortsätter kvällen efter hockeyn och ölar vidare till fotbollen ikväll. Detta var dock inte aktuellt för M eftersom han "varit borta för mycket i veckan"... "fan.. att det var hockey idag.. annars hade jag kunnat hänga med"... bla bla bla bla... vi har hört detta förut!

Hur som helst så bor M en bit bort så han hade fixat skjuts från arenan hem. Jag behövde skjuts ca 1 km så jag utgår från att han tagit hänsyn till detta i sitt beställning. När jag satt mig i bilen så kommer ytterligare en snubbe. Han som kör säger då till mig "Tyvärr.. du får inte plats"

J som han heter... eller rättare sagt JONAS. Jonas är en idiot i mina ögon.. M ringde precis och bad om ursäkt för vad som hänt för han känner ansvar (i samma anda som Fredrik L. beskriver).

Nästa gång Jonas behöver skjuts kommer jag vara först att erbjuda mig.. sen när han ska sätta sig..."Tyvärr.. du får inte plats"

(jag vet att fyllebogg kan kännas lite tidigt men det blev en del dricka under hockeyn )


Höll på att glömma tacka syrran för skjutsen.. TACK Zany!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

zany kan man lita på...

Anonym sa...

Mmmm...zany e grym! Grym, i tell you!