lördag 17 november 2007

Plast vs. Design

Biljetterna till min tysklandsresa var biljetter köpte med sk. "eurobonus poäng". Detta innebar att jag på nervägen till tyskland fick någon av de billigare platserna i planet, långt bak och utan mat. Hemresan däremot fick jag plats i Business Class. Eftersom jag är lång och ståtlig så är det extra benutrymmet uppskattat.

Mellan Economy och Business Class finns något som heter Economy Extra, där satt jag sist.

Nu till hela poängen med det här inlägget...nämnligen utbildningsdelen eller vad jag brukar kalla "ovärderlig fakta". Vad är skillnaden mellan Economy Extra och Business Class? Jo..maten är samma, benutrymmet är något bättre i Business men annars så skiljer bara HUR maten serveras.

Economy Extra:
Bestick i plast, dricksglas i plast, kaffemugg i plast och tallrik i plast.

Business Class:
Bestick designade av Georg Jensen, Dricksglas från Orrefors, Kaffemugg i porslin och talltiken likaså.

Benutrymmet kan jag kanske betala en extra slant för men vem fan bryr sig om ölen serveras i en plastmugg eller ett glas från Orrefors?!

Ber om ursäkt för det långa inlägget =)

Inga kommentarer: