fredag 31 augusti 2007

En ögonblicksbild

Sitter på planet hem.

Har plats 18C, en plats närmast gången.

Killen bredvid mig, en man i 35-års åldern läser en bok av Paul McKenna. Nåt om "xxxxxx confidence". Han har precis börjat, första kapitlet heter "Prepare for success". (Undrar om det står i boken att man inte bör läsa den offentligt.. då visar man ju faktiskt världen att man har DÅLIGT självförtroende)

Tjejen med pennan sitter i bänkraden framför..märkligt att vi hamnade på samma flight.

Snett framför på andra sidan gången sitter Thor Heyerdahl. Han har en bok med Soduku. Han verkar ha lite problem med en ruta och jag vill bara sträcka mig fram och skrika: FYRA!!! Ser också att jag fömodligen varit tvungen att skrika eftersom han har hörapparat.

Känner mig normal.

Note to self: Glöm aldrig din Ipod

3 kommentarer:

Anonym sa...

två saker:
1. Tänk att syster måste läsa vad du gör på din jäkla blogg! Kommunikation, tack!

2. Hur tusan vet du vem thor vad-han-nu-heter är?? Å framför allt: hur kan du känna igen honom snett bakifrån??

Urax sa...

1:
Jag ringer och ringer men du svara ju aldrig..

2:
Thor Heyerdahl är ju han med flotten (kon-tiki) det vet väl alla?

Det var inte han som satt där för han är nämligen död men han var lite lik. =)

Anonym sa...

hoppsan...död ja, så var det...
Men ändå...att han var lik...

joråsåatte...