söndag 22 april 2007

Gammal el. mogen?

Olika radiokanaler speglar enligt min uppfattning hur gammal man är och det har sett ut ungefär så här:

Åldersgrupper
0-12 år: Det som spelas hemma (ingen egen vilja)
13-25 år: Reklamradio (maintream pop är livet, inte lärt sig uppskatta övrig musik)
26-30 år: P3 (avbrott från mainstream känns befriande)
31-65 år: p4 (nu vill man lyssna på musik som är 40 år gammal och tycker att lokala röster känns lugnande)
50-65+ år: P1 & P2 ( vet inte vad som lockar här men det lär jag väl mig om 30 år eller nåt)

MEN.. nu sitter jag och lyssnar på Söndagsskolan i P4 och det är ju faktikst rikigt bra.. så from. nu så speglar inte radiokanalerna ålder utan olika stadier av mognad. (för jag är ju jätte ung)

P1 och P2 får vänta några sekel innan jag ens provlyssnar. Definitionen för gubbe kan ju diskuteras och i mina ögon så skulle det kunna vara när P1 & P2 är favoritkanlerna.

En kompis har en annan variant på definitionen: "Man är inte gubbe innan tjejen är över 30"

2 kommentarer:

lucy sa...

fast det finns ett program som kräver att P1 slås på en stund: Sommar-pratarna. de håller till i P1. och de hör ju liksom sommaren till. ibland.

men annars håller jag med dig. alldeles för tidigt att bli kärring. (men jag gillar melodikrysset också.... hm)

Urax sa...

Du har ju faktiskt rätt. Sommarpratarna på P1 funkar, fast lite beroende på vem som pratar..

Kanske börjar bli gammal trots allt.. Nää !!